hei hei carbon double

Na tegorocznym festiwalu Sea Otter, Kona przedstawiła nowe wcielenie karbonowego modelu Hei Hei. A właściwie dwa, dla niejednego sprzeczne ;) ...

Artur Drzymkowski

hei hei carbon photos 0558 hei hei carbon photos 0551

Kona postanowiła fabrycznie zrealizować ideę zbudowania ramy, która tylko dzięki specyfikacji osprzętu, będzie mogła być wykorzystana w dwóch odległych dość odmianach MTB. Model Race DL to ścigacz XC/XCM, dedykowany na trudne techniczne trasy, który obecnie przeważają w Pucharze Świata. Hei Hei DL to rower trail, dla kogoś kto łoi trasy w bikeparkach lub robi epickie trasy. Ktoś kto decyduje się aktualnie na wyścigi i kupuje Race'a, a na drodze ewolucji w końcu kupuje luźne spodenki i nastawia nawigację na Rychleby, zmienia amortyzator, koła i już ;).

hei hei carbon photos 0536 hei hei carbon photos 0547
hei hei carbon photos 0537 hei hei carbon photos 0546
hei hei carbon photos 0535 hei hei carbon photos 0544

Sercem obu wcieleń jest 1800 g karbonowa rama, w standardzie Boost tlnego koła, oraz systemem amortyzacji FUSE. Różnica to zastosowane dumpery, o właściwych dla przeznaczenia i amortyzatorów, charakterystykach. Race DL dostał bardziej ścigancki napęd, natomiast DL opuszczaną sztycę oraz szersze koła.

Kluczowym pierwiastkiem, dzięki któremu rama Hei Hei jest tak uniwersalna to geometria, charakteryzująca się ultra-krótkim ogonem (430 mm), długą górną rurą (618 mm w rozmiarze L/470 mm) oraz łagodnym kątem główki (68 stopni). W wydaniu ścieżkowym, kąt główki, dzięki dłuższemu amortyzatorowi, osiąga wartość 68 stopni oraz delikatnie wydłuża bazę kół.

Porównanie specyfikacji

 

Hei Hei Race DL

Hei Hei DL

Materiał ramy: Kona Race Light Carbon Kona Race Light Carbon
Koła: 29" WTB KOM i25 TCSs 29" WTB KOM i29 TCS
 System amortyzacji:  Fuse Independent Suspension  Fuse Independent Suspension
 Skok przód/tył:  100mm/100mm  120mm/100mm
 Widelec:  RockShox Reba RL 100mm Tapered  Fox 34 FLOAT Performance 120mm
 Dumper:  RockShox Monarch RL  Fox Float Performance
 Mechanizm korbowy: RaceFace Æffect RaceFace Æffect
 Napęd: SRAM GX 10-42t 11spd  Shimano XT 11-speed
Kokpit: Kona XC/BC 35 Riser bar and XC/Road 35 stem Kona XC/BC 35 Riser bar and XC/Road 35 stem, ODI Ruffian MX grips
Hamulce: SRAM Guide RS  Shimano XT
 Opony:  Maxxis M340 Maxxlite 29×2.0″  Maxxis Ardent EXO TR 29×2.25″/IKON EXO TR 29×2.2″
Siodło: WTB Volt Comp  WTB Volt Comp

Geometria

Hei Hei Race Spec bw 600x208  Hei Hei Spec bw 600x208 

 Dla lepszego zobrazowania słuszności swojej idei, Kona opublikowała ruchome obrazki:

Double Vision from Kona Bikes on Vimeo.

Ja osobiście jestem kupiony ;). Pomysł na ramę, która po przezbrojeniu (owszem dość gruntownym), może diametralnie zmienić zastosowanie - jest zachęcający. Nie jest może nowy i wielokrotnie realizowany w zaciszu domowych warsztatów. Fakt że różnym skutkiem ;) . Lecz w przypadku Kony Hei Hei projekt został "wymyślony" od deski projektanta, zrealizowany w postaci nowoczesnej geometrii ramy, przetestowany fabrycznie i "ładnie sprzedany".

Podobno w Europie obie wersje Hei Hei są już dostępne, tylko ta cena - $4699.

Źródło:

http://www.bikerumor.com/2016/05/18/double-vision-konas-carbon-hei-hei-dl-and-race-dl-get-official/

 

Hei hei Kona 2017, Hei Hei DL, Hei Hei Race DL, Kona 29er