• Test Giant Stance E+ 2 Power

    Jeździć na e-bike, czy nie jeździć ... Rzucamy pytanie niczym szekspirowski Hamlet, trzymając kierownicę Stance E+ (zamiast czaszki), wpatrując się w metalicznie krwistą czerwień, przykurzonej srebrno-górskim kurzem, ramy Jego. Odpowiadamy zdecydowanym dwugłosem: Tak - JEŹDZIĆ! Bartosz Bidas, Artur Drzymkowski CZYTAJ
  • Turkusowy błysk w oku - Northtec Sowelo 29 okiem młodej damy dosiadany

    Wiecie jak przyciągnąć uwagę młodej damy jednocześnie odciągając ją od telefonu? Metoda jest karkołomna, ale u mnie zadziałała. Na początku wakacji padło hasło "Córcia, będziesz testować rower...." Michał Śmieszek i Gabriela Śmieszek CZYTAJ
  • Test roweru Giant Trance 29er 1

    Z bogatej kolekcji Giant'a pod moje władanie trafił przedstawiciel czołówki ścieżkowców Trance 29er 1. Jak się sprawował oraz czy i jakich dostarczył mi doznań i emocji czytajcie poniżej. Mateusz Szurek CZYTAJ
  • Ultramaratony - Kalendarium 2020

    [2020-01-24] MRDP Wschód "rozegrany" zostanie w końcówce września. Dziś wystartowały zapisy na Tour de Silesia. Team29er CZYTAJ
  • Top 10 Dziesięciolecia Team29er.pl

    Dość niespodziewanie, pewnego listopadowego tegorocznego dnia, minęło 10 lat od ukazania się pierwszego tekstu na naszym portalu. Z tejże okazji przygotowaliśmy zestawienie artykułów, które cieszyły największą popularnością wśród Was Drodzy Czytelnicy. Team29er CZYTAJ
  • Test siodełka Giant Contact SL + akcesoria

    Siodełko rowerowe, jak większość zapewne to doświadczyła, jest chyba najbardziej „newralgicznym" elementem roweru, wyjątkowo zindywidualizowanym w doborze i odczuciach dyskomfortu. Giant nie jest siodełkowym liderem rynku, produkuje je głównie na potrzeby swoich rowerów oraz dodatkowo oferuje, jako wyposażenie. Mnie zainteresowały siodełka z serii Contact SL, a poniżej przeczytacie to, co odczuły moje cztery litery po wielomiesięcznym ich użytkowaniu. Ryszard Biniek CZYTAJ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Kellys Mobster 27plus

Patrząc na katalogi producentów na przyszły sezon rzuca się w oczy jedna prawda, o której już wielokrotnie wcześniej pisaliśmy - plusy to nie fanaberia, ale rzeczywistość. Kellys także dołączył do plusowego mainstreamu.

Michał Śmieszek

 

Ja wiem, narzekacze powiedzą, że to kolejna okazja do wyciśnięcia z nas kasy, że jednoślady na plusie to porażka. Ale to chyba już na szczęście ta mniejszość, która nigdy nie wsiadła na taki rower i ma zatwardzenie spowodowane zbyt wąskim siodełkiem. Nie wchodząc głębiej w ten czarny protest...na arenie pojawił się nowy pół-tłuścioch - Kelly's Mobster 27.5+!

Ależ jaki on tam nowy, przecież ten model od lat był w ofercie słowackiej marki. Owszem, ale w końcu, ktoś mądry pomyślał, porachował, pokombinował...i voila - ścieżkowy, wszędo-górski Mobster wjechał z przytupem. Jak łatwo się domyśleć zmieniono geometrię, aby Mobster "normalnie" prowadził się na szlaku - wydłużono górną rurę dodając jej większy sloping oraz skrócono ogon. Poza tym lekka cieniowana rama odzwierciedla najnowsze trendy w plusowym segmencie, tzn. na pokładzie znajdziecie sztywne osie, przerzutki Direct-Mount oraz oczywiście rozstaw osi Boost - dziś bez niego plusowce nie mogą się obejść. W gratisie otrzymujecie częściowo schowane okablowanie - dziś już także standard, oraz możliwość podłączenia opuszczanej sztycy "myk-myk".

Kellys Mobster 27plus 1Oprócz bardzo atrakcyjnej, nie krzykliwej grafiki, Kellys Mobster może pochwalić się równie wyważonym osprzętem przygotowanym pod nowe, ścieżkowe wyzwania. Model oznaczony numerkiem "70", otrzymał mocniejszy amortyzator Rock Shox Revelation o skoku 130mm oraz ostrzejszy napęd 1x11 SLX. Skromniejsza "trzydziestka", skierowana jest do mniej wymagających, doświadczonych użytkowników, którzy zadowolą się niżej sklasyfikowanym RS Recon o skoku 120mm oraz "spokojniejszym" napędem 2x10 Deore/SLX

Kellys Mobster 27plus 4Słowacki gangster toczy się na 38 milimetrowych obręczach marki własnej, obutych w szerokie opony Schwalbe Nooby Nic 2.8" z serii Performance. Istotnym pytaniem, na które jeszcze nie znamy odpowiedzi jest kwestia pojemności tylnych widełek. Miejmy nadzieję, że jest wystarczająco dużo miejsca, aby pomieścić co najmniej 3 calowe laczki.

Wyhamowaniem całości zajmie się także japońska, pozagrupowa hydraulika klasy Deore.

Kellys Mobster 27plus 2

Cena w naszym kraju raju nie jest jeszcze znana, ale można mniemać iż Mobster uplasuje się gdzieś po środku plusowych widełek. Kochane człowieki, czas zmienić krosiarskie przyzwyczajenia i spróbować czego szerszego - a nóż widelec będzie to Kelly's?

zdjęcia: Kelly's Bicycles

 

Tagi rower Kellys, rowery 27 plus, rowery AM, Kelly's Mobster 27.5+, koła 650B